woensdag, september 06, 2006

The Risties




Sinds 1988 ben ik al bezig als ontwerper van wenskaarten.
Hoewel daarvoor ook al kaarten had gemaakt voor "Double "L" Cards" zie ik mijn start bij
"Spanjersberg" (het latere "Hallmark") als mijn echte start.
Daarna heb ik ook nog voor "Hallmark", "TMS" en "Pictura" (Zweden) gewerkt.
Uiteindelijk ben ik bij "Paperclip International" terecht gekomen waar ik veel vrijheid krijg in het bedenken en ontwerpen van kaarten en concepten.

Ook bijproducten, zoals kalenders, merchandise en een heuse schoollijn zijn de revue al gepasseerd.
Hierboven zie je de agenda die ik een aantal jaren geleden heb ontworpen (het hele binnenwerk bestaat uit ruim 120 nieuwe tekeningen en een aparte lay-out) en wat voorbeelden uit de merchandise lijn, die ook een bepaalde
periode heeft gelopen.
Ondertussen zijn de bijproducten tijdelijk gestopt, omdat de detailhandel zich voorlopig wilde concentreren op Leendert Jan Vis (die ook internationaal uitgebracht wordt).

Geen opmerkingen: