woensdag, augustus 30, 2006

Projecten




Door de jaren heen heb ik heel wat projecten opgestart
met diverse tekenaars.
Helaas leven we in een land waar op stripgebied
niet zo heel veel mogelijk is en verdwenen er daardoor
hele leuke projecten weer in de la.
Een jaar of tien geleden werd ik getroffen door het fenomeen
"comics" en had ineens heel veel zin om mij
op deze discipline te storten.
Minck Oosterveer was direct "in" voor dit idee en samen ontwikkelde
wij de strip "Arachna".
Ook Guus Calicher (een fantastische tekenaar, die helaas voor een andere
carriere in de uitzendbureau branche heeft gekozen) stortte zich op
dit genre en met hem ontwikkelde ik "ManMachine".
Met Adri van Kooten bedacht ik de strip "Jumper"
(waarvan ik helaas geen voorbeelden meer heb).
Bij gebrek aan uitgevers stierven de strips een stille dood en de
sprong naar Amerika bleek te ingewikkeld.
Toch hebben we het nog niet opgegeven en zijn
Minck en ik weer aan een nieuw project begonnen.
"TRUNK"!
Op dit moment werkt Minck aan het vier pagina verhaal "De kleine indiaan"
en heb ik een synopsis klaar liggen voor een zesenveertig pagina verhaal.
Naast de tekst verzorg ik ook de inkleuring van "Trunk".
Het is de bedoeling dat ik via deze blog regelmatig een update
geef over deze strip en over het nieuwe project met Adri van Kooten
waarmee we binnenkort van start gaan.

Geen opmerkingen: