vrijdag, september 01, 2006

Winnen met verlies.



Zo'n acht jaar geleden liet men bij de Telegraaf doorschemeren dat ze naast
"Zodiak" ook wel interesse hadden in een "soapstrip".
Dat was dus niet tegen dovemansoren gezegd.
Die zelfde week verzon ik een kapstok voor de soap en werkte ik 12 stroken uit
van de strip "Winnen met verlies".
Het verhaal speelde zich af in "Chez Diana", een beauty farm ergens in Zuid Limburg.
Eigenaresse Diana Benneham - Visser was getrouwd met de sjacheraar/zakenman John
Benneham en samen hadden ze een dochter (Esmeralda) en een zoon (Barry).
In de beauty salon liepen ook nog diverse werknemers rond en er was een regelmatige
aanvoer van klanten en leveranciers.
Omdat Minck het te druk had met "Zodiak" en "SpeedBall Nation", moest ik
op zoek naar een andere tekenaar.
Die vond ik, maar de dagelijkse discipline van deze strip was voor hem niet haalbaar
naast zijn fulltime baan.
Uiteindelijk deed Minck toch een poging en werkte 4 stroken uit, die ik later
ook nog eens inkleurde.
Dat de strip uiteindelijk toch niet door ging had te maken met ruimtegebrek en zo
verdween "Winnen met verlies" ook in die enorme ijskast van
Minck en mij.

Geen opmerkingen: